Thursday, November 5, 2009

ideas live for more than 101 years

...because there is no substantial difference between the zoologist or the botanist that classifies a recently discovered plant under the name of Elephantopus spicatus Aubl., (a name already provided to him by a system) and an Omaha priest that defines the objective conditions, which will assign the social status of a new member of the clan, by granting him the available name of "old-hoof-of-aged-bison".
In both cases, they know very well what they are doing.

Claude Levi Strauss
La pensee sauvage

2 comments:

  1. Προσπαθώ να καταλάβω τα αγγλικά ρε γαμώτο αλλά δε τα πολυκαταφέρνω.Κάτι ειρωνικό για έναν ιερέα στην ομαχα λέει ο στράους ή λεω πίπες?
    Στη σελίδα μπαίνω για να κοιτάζω τα βιβλία σου που αρκετές φορές είναι του ρεπερτορίου μου(κιβώτιο,τρυφερή είναι η νύχτα,γούλφ) οπότε παίρνω ιδέες.Πρόσφατα μουκαναν εντύπωση απτο παλιοκόριτσο του γιόσα και το νούμερο 31328 του βενέζη.
    αν καμιά φορά εντοπίζω κανα καλό βιβλιαράκι θα σε ειδοποιώ αν θες

    ReplyDelete
  2. Γεια χαρά Μαρία,

    Δεν είναι ειρωνικό το σχόλιο, για την ακρίβεια είναι το αντίθετο, άκρως επαινετικό. Κι αυτό γιατί δεν αναφέρεται σε έναν ιερέα από την Ομάχα της Νεμπράσκα, αλλά σε έναν ιερέα της φυλής των Ομάχα (Σιου). Το σχόλιο σου όμως με έκανε να καταλάβω την υπαρκη αμφισημία με τα μέτρα της εποχής.
    Ακολουθεί το εδάφιο στα ελληνικά:

    "...δεν υπάρχει ουσιώδης διαφορά ανάμεσα στον ζωολόγο ή τον βοτανολόγο που αποδίδει σε ενα φυτό που ανακαλύφθηκε πρόσφατα τη θέση Elephantopus spicatus Aubl., (η οποία του είχε διατεθέι από το σύστημα) και στον ιερέα των Ομάχα ο οποίος προσδιορίζει τους αντικειμενικούς όρους που θα σχηματίσουν την κοινωνική θέση ενός νέου μέλους της ομάδας αποδίδοντας του το διαθέσιμο όνομα: Παλιά-οπλή-γέρικου-βίσωνα. Ξέρουν τι κάνουν και στις δύο περιπτώσεις."

    Πίσω από την αναλογία βρίσκεται η ανάγκη παραδοχής του γεγονότος ότι οι ουσιαστικές δομές σκέψεις και ταξινόμησης ταυτίζονται ανάμεσα σε έναν κοινώς αποδεκτό επιστήμονα δυτικου τύπου και στον μάγο μιας "πρωτόγονης" (για τα δυτικά πρότυπα) φυλής.

    ΥΓ. Ευχαριστώ για την ανάγνωση. Εχω κάπου τον "31328", θα κοιτάξω να το βρω τώρα που έχω χρόνο. Όσο για τον Γιόσα, δεν καταφέρνω να μου αρέσει φοβάμαι λόγω δικής μου προκατάληψης για τα πολιτικά του πιστεύω. Η "Πολη και τα σκυλιά" πάντως θα σου αρέσει σίγουρα, αν δεν το έχεις διαβάσει ήδη.
    ΥΓ2. Τα "Κύματα" που διαβάζω τώρα είναι κάτι παραπάνω από το καλύτερο βιβλίο όλων των εποχών! Είναι το βιβλίο που θα ήθελα να έχω γράψει εγώ (σε ένα σύμπαν που θα ήμουν συγγραφέας αντί για φαντάρος-βάρος στην κοινωνία).

    Φιλιά πολλά
    Χ.

    ReplyDelete